Vážená volejbalová rodino, mám za sebou zajímavou konferenci v Londýně. Jednalo se o Leaders Sport Business Summit, který se konal v areálu fotbalové Chelsea na Stamford Bridge.
Byla to jedna z těch příležitostí, vymanit se na pár dní z kolotoče každodenních problémů a povinností. Možnost podívat se na sport z určitého odstupu a jinýma očima a soustředit se na úvahy, jakým směrem se ubírá vývoj. Nechat se inspirovat a v ideálním případě se pokusit něco s těch vizí následně přenést do reality. Měl jsem to štěstí celý summit absolvovat s dalšími zástupci sportů pod hlavičkou ČOV, což mělo přidanou hodnotu při následných diskusích a porovnávání situace v našich sportech.
Čeští zástupci vyslaní ČOV
Mezi přednášejícími byli špičkoví manažeři světově známých klubů, sportovních organizací či zástupci korporátních firem na straně partnerů. Nedalo mi to, abych nepřemýšlel, jak to na začátku u těch známých klubů či soutěží bylo. Zda se jednalo v první fázi o nadšení dobrovolníků a všechny prostředky a podpora šly na zlepšení sportovní kvality a na dosažení sportovních výsledků. A teprve v druhé fázi se budovala organizace okolo, která zajistila plně profesionální fungování. Anebo bylo na začátku posouzení marketingové hodnoty daného klubu či sportu, vybudování profesionální organizace a značky a teprve v druhé fázi akcent na sport a zaměření na výsledky.
President fotbalového clubu Al Giudo, San Francisko 49ers, Ředitelka marketingu Claire Cronin, Virgin Atlantic
Je jasné, že doby kdy stačilo v hale pověsit banner partnera nebo na dres umístit jeho logo jsou na ústupu. V dnešní době je důležité, jakým způsobem dokážete aktivovat služby či výrobky vašeho sponzora, hledat synergie mezi vašimi členy či fanoušky a zákazníky partnera, nebo jeho zaměstnanci. Hledat možnosti spolupráce a hlubšího propojení. Tam, kde se podobné propojení podaří nalézt či vytvořit, má partnerství větší šanci na pokračování a generování benefitů pro obě strany.
Výrazem, který je v dnešní době často používán, je digitalizace. Co si ale vlastně máme pod tím přestavit? Záleží na úhlu pohledu. V dnešní době stoupá důležitost streamovaných přenosů. Při zobrazování se více a více spoléhá na tablety a mobilní telefony. Standardní je používání aplikací jako je facebook. Stále častěji je možno vidět snahu o vytvoření „media house“ uvnitř větších organizací na místo outsourcingu. Sportovní organizace se snaží svými interními kapacitami pracovat na co největším a nejhodnotnějším vytváření obsahu. Zjednodušeně množství informací. Následně zajistit interakci mezi uživatelem (fanouškem, členem klubu, partnerem) a zmíněným obsahem. V další fázi hledat možnosti, jak komerčně využít a „monetizovat“ právě ten obsah a uživatele, kteří jsou s obsahem spojeni. Trendem je sportovní prostředí přetvářet a přibližovat zábavnímu průmyslu.
Na významu nabývá práce s daty fanoušků. Jejich preference a potřeby se promítnou do cílené nabídky služeb, produktů. Evidentní je to například v oblasti „ticketingu“. Papírové vstupenky jsou na ústupu, trendem je zajistit prodej přes aplikace. Zpravidla se zlepší obsazenost, navýší se prodeje, zrychlí se odbavení, výrazně se zvýší bezpečnost na stadionech a v halách. A samozřejmě se zvýší šance, jak s fanoušky dále interaktivně pracovat.
To je v rychlosti pár postřehů, které jsem s vámi chtěl sdílet a zároveň se jimi či vás nechat inspirovat.
Přeji vám všem pěkný a inspirativní den
Váš
Marek Pakosta - předseda ČVS
VK ČEZ Karlovarsko – Black Volley Beskydy 3:0 (25:19, 25:18, 25:15)
CEV Cup: VK Lvi Praha – Asseco Resovia Rzeszow (POL) 0:3 (24:26, 18:25, 19:25) – první utkání 0:3, do play-off postupuje Rzeszow Champions...
Mistrovství světa žen 2025, které hostí 22. 8. – 7. 9. 2025 Thajsko, zná složení základních skupin. České volejbalistky byla nalosovány společně...
CS Volei Alba Blaj (ROU) – VK Prostějov 3:2 (25:21, 16:25, 25:14, 27:29, 15:6) - první utkání 3:1, do čtvrtfinále postupuje Alba Blaj
Reprezentační družstvo žen zná program zápasů VNL Ligy národů 2025.
Boermans / de Groot (NED) - Perušič / Schweiner 2:0 (21:12, 21:10)